Pagina's

maandag 24 december 2012

The Story teller


Vanmorgen ging ik met Kyra zoals altijd even weg. Gewoon weer de route als voorheen, De rommel van de gerenoveerde muren waren weg, je kon dus gewoon weer lopen. Tenminste dat dacht ik. Het pad was prima, Kyra was weer helemaal gelukkig, kon alles weer gaan doen in de struiken. Ze wilde toch even verder en daar het lijntje niet lang genoeg is en ze niet los mag vanwege de dreigende vuurwerk knallen, deed ik een stap naast het pad. Geen rekening gehouden dat het veel had geregend en zoals het weerbericht vertelde vannacht 30MM, stapte ik rustig in de aarde.

Dat had ik echt niet moeten doen, mijn been zakte zo vlug weg dat ik tot mijn lies in de modder kwam te zitten, mijn schoen voelde ik langzaam van mijn voet glijden. Dat was niet leuk, want schoenen zijn duur, dus ik heb veel moeite gedaan om hem aan mijn voet te houden met het gevolg dat ik verder weg zakte. Mijn been wil niet meer helemaal goed functioneren, dus kracht om me op te hijsen had ik niet. Goede raad was duur, geprobeerd mijn andere been erbij te trekken, maar helaas, ook die zakte erin. Ik heb geprobeerd me helmaal om te rollen, maar lukken deed dat niet, want toen lag ik er helemaal in op mijn buik.

Ondertussen was Kyra zo bijdehand om er bij te komen staan, ook die zag ik langzaam zakken tot dat ze halverwege in de modderzat, maar die was eruit met een ruk aan het touwtje.

Ik zag een klein takje hangen en hoopte dat ik me daar aan kon optrekken, maar helaas, het takje was te dun.

Wat nu, mijn op opgehesen en op handen en voeten naar het asfalt geblubberd. Daar aangekomen even gekeken waar iets was waar ik me goed aan op kon hijsen, maar helaas, geen dikke boom. Ik heb me verder het pad af begeven als dat ik op bedevaart was op mijn handen en knieƫn. Aan het einde van het pad, was de boom, na nog even gecontroleerd te hebben of de grond wel goed was, heb ik met opgehesen, een blik naar beneden geworpen wat het resultaat was van dit modderbad.

Gelukkig kwam ik geen bewoners tegen, en kon sluipend de lift in, maar een spoor liet ik wel na.

De wasmachine heeft veel werk gehad, de badcel een extra sop buurt, nadat ook Kyra was schoongespoeld.

Als troost was er koffie, en later de spierpijn.

Maar  ik heb een hele gezellige ochtend gehad.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten