Pagina's

donderdag 27 januari 2011

Kyra's Column

Morgen is het zover,
Ik ga voor het eerst logeren. Mijn bed staal al klaar want dat gaat mee, een kleine Bench, ik heb er met een half oog naar gekeken, maar echt rollen er in kan ik niet.
Vooruit maar, dat word s 'morgens extra trainen om de poten weer soepel te krijgen.
We gaan naar Dokkum. God mag weten waar dat ligt, maar we zitten zeker zo 2 uur in de auto.
Nou heeft het vrouwtje altijd de gewoonte om alles te vertellen, niet dat ik het interessant vind want wat moet je met al die wetenschap als je zo klein bent.
La maar leuteren denk ik dan. Gaat ze dingen vertellen over een oude man die daar dood is gegaan. Het was ook al heeeeeeeeel lang geleden. Het was een man die hoorde tot de kerk.
Kerk???????
Dat komt wel riep ze, luister maar gewoon.
Bonifatius heette hij hij is op 5 Juni 754 gedood. Dat hebben anderen gedaan, want ziek was hij niet. Hij was erg belangrijk in de kerk en hij wilde de kerk veranderen, maar daar waren een heleboel mensen het niet mee eens. Daarom mocht hij niet meer leven.
Gelukkig heel veel jaren later, kregen de mensen spijt en hebben hem toen heilig verklaard. Wat het dan ook is, stom is het wel om later spijt te krijgen, je moet het gewoon niet doen.
Nu hebben ze in Dokkum daar een heel groot beeld gemaakt, geloof ik. het lijkt me wel interessant om daar mee op de foto te gaan.
Er kwam nog een verhaal achter, maar toen heb ik maar mijn been gepakt en ben gaan kauwen, tenslotte gaan mijn tanden voor, die man is toch al dood.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten